منتدى commerce
هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 103798
منتدى commerce
هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 103798
منتدى commerce
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟

.ندى.
Mohamed Mamdouh
Professor
مصطفى
Mohamed Magdy
F.r.I.ë.N.d.S
Admin
11 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Mohamed Magdy
مشرف
مشرف
Mohamed Magdy

ذكر عدد الرسائل : 4014
مكان السكن : Giza
الوظيفة : طالب علم
الهواية : القراءة،كرة القدم والرسم

هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالأربعاء يوليو 30, 2008 8:52 pm

بلاش واحد منفصل دي
عان منشتتش نفسنا
قولي فكرتك أو التعديلات بتاعتك هنا
ولو هتنزليها دلوقتي أنا منتظر
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

انثى عدد الرسائل : 14301
مكان السكن : مصر حبيبتى
الوظيفة : .....
الهواية : التعلم و المناقشة و الرسم و النت طبعاD:

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالأربعاء يوليو 30, 2008 9:10 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

انا للاسف مش عارفة اركز دلوقتى بسبب اخويا الصغير بيذن عايز الكمبيوتر Very Happy

بس دة اقتراحاتى مبدايا و اعذرونى لو فيها حاجة ناقصه يا ريت تكملوا معايا

#انا بقترح ان عضوية ادمن هتفضل ذى ما هى لان اللى اسس شىء من حقه يحافظ على تعبه و جهده سنتين و لا تلاته .

#كوميرس يتم التعامل معه كفكرة فى الجامعه و عالنت

#يكون للفكرة دى قيادة عليا تتالف عدد لا يزيد على العشرة يكونوا هما اساس التفكير ليها و التخطيط بس القيادة العليا دى يكون ليها قائد هيختاروه هما بس من ما بينهم

#العشرة و لا ايا كان العدد اللى بنتكلم عنه اللى هما القيادة العليا لازم كونوا اشخاص يقترحوا نفسهم للمنصب دة او يتم الاقتراح عليهم و يوافقوا على تحمل المسئوليه

#الناس دى هيكونوا لازم متخصصين فيما بينهم ان لكل واحد مجال معين ذى ما انت قلت فى فكرة حيحا كل واحد او اتنين مديرين لمجال معين

#هدفنا الاساسى لتجميع و مساعدة الدفعه لازم يتم صياغة اهدافه الفرعيه المشتقه منه

# المجالات بتاعت القادة الاساسيين هتكون من اساسياتها الاهتمام بالاشراف على المنتدى و دى انا قلت عضوية ادمن هتفضل مع اللى معاهم دة رايي
و الترويج للفكرة
و المجله
و الاتصالات بين الدفعه و الدكاترة
و انشطة رحلات و ندوات
يعنى دة اللى فى مخى دلوقتى

# تحت القادة دول بقى كل مدير احدى الادارات دى هيعين معاه فريق و يبقى هو قائد الفريق دة

الديموقراطية بقى عشان لازم تكون موجودة و يكون لاى عضو عادى حقوق و راي

فتكون من خلال الساحة دى او من خلال الجامعه بانه يوصل لاى حد لو لقانا بنعمل حاجة غلط او عايز يقترح علينا اقتراح

يقوله و بكل بساطة نعمل تصويت عليه مديرين و مش مديرن و نوافق وا نعارض

دى فكرتى تقريبا ببساطة و معلش لو مش منظممه

سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
http://www.amrkhaled.net
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى
Professor

ذكر عدد الرسائل : 10242
مكان السكن : القلعة
الوظيفة : شغاااااااااااااااااال
الهواية : الكورة طبعا

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالأربعاء يوليو 30, 2008 9:23 pm

المشكلة اللى بيعترض مش مبين وجه نظره

واللى بين وجهه نظرة مش عارف ينظمها

وحيحا بيعترض زى بتوع مجلس الشعب اللى بيبقى نايم ويقوم يوقول انا معترض

وندى كلام غير منسق وكده انتو بتهدو افكار هشام

وياريت تعرفو حاجة ان هشام الادمين ولازم نسمع كلامه

والراجل كتر خيره بيستشيرنا

وبالنسبة لفكرة كوميرس هى بتاعتنا كلنا ولكن نظام المنتدى ده بتاع هشام

واللى مش شايف كده هشام نزل اقتراح انكو تعينو واحد تانى وبفترة معقولة

فكرو فى الكلام وبلاش الاعتراض الهدام

لانى شايف ومن بعيد ان الموضوع هايبقى زى كل مرة هايتقفل وخلصت
Mohamed Magdy
مشرف
مشرف
Mohamed Magdy

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالأربعاء يوليو 30, 2008 9:49 pm

لأ بعد الشر مش هيتقفل ولا حاجه
إن شاء الله خير
وبعدين كل واحد ليه عذره :
ندى قالت إن أخوها عايز الكمبيوتر ومكنتش عارفه تكتب الأفكار بإنتظام
وحيحا مشغول زيك بالظبط
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى
Professor

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 2:19 am

سبحان الله
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 10:18 am

!!!!
https://commerce2009.yoo7.com
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 10:20 am

انت ليه بتتكلم كدة و هتقلبها خناقه

(ملحوظة انا ردي بس دة مجرد رد على الكلام اللى اتوجهلى .. مش بتخانق و الله Very Happy )

و الحمد لله محمد مجدى وضحلك الظروف .. شكرا اوى thanks

و بعدين انا قلت افكارى اللى عندى و معترضتش و بس بس يمكن كنت عايزة اطلهم مترتبين اكتر من كدة و منظمين اكتر ذى موضوع هشام بس ملحقتش

و انا اصلا ذى ما انت ما مشغول انا اخويا الكبير جالنا و الصغير موجود و وهما صاحيين مش بعرف ادخل اصلا و لودخلت بيبقى يلا قومى و كفايه كدة كلمة بتتردد ورايا دايما

و الصبح بدرى ببقى مش مفوقه لسه اوى و افكارى مبتبقاش طلعت وانا لو مكتبتش الفكرة اول ما جاتلى بنساها غالبا فحبيت اكتبها

يعنى برضه لازم تراعى ظروف الناس

ووواضح جدا ان حيحا مشغول فملحقش فقال رايه الاجمالى و اللى انا كنت هخل اقوله فى الاول برضه بس الحمد لله كان عندى وقت فقدرت اشرح

لانى مش معترضه على الفكرة ذاتها لكن فى نقط كتير فيها و لو حد سالنى عن رايي الاجمالى نعم او لا هقوله لا

مع ان الفكرة فى حد ذاتها عجبانى و لو تلاحظ اقتراحى ان تحت كل مدير هيكون فى فريق و الفريق دة بالنسبه للمنتدى انا مشرحتش صح بالنفصيل

بس قلت القياده هتكون الادمن ذى ما هى يعنى ذى ما انت ما بتقول هشام الادمن و كتر خيره عامللنا موضوع

اه فعلا كتر خيره
بس انا شايفه انه لا ميسيبش مكانه
دة حقه

محدش بييجى يقول لاب من الاباء معلش انت مكنتش فاضي لولادك فقررنا نغيرك و نعزلك من منصبك و محدش فيهم هيسمع كلامك بعد كدة

لان هو ابوهم و دة حقه انه يربيهم .. الا لو كان شخص مجنون و لا عنده مرض نفسي بقى و المحكمه مثلا حكمت عليه ذى فى القضايا اللى بيخلوا واحد ميتصرفش فى فلوسه مثلا بتاعت الحجر و الكلام دة

و هشام الحمد لله معمروش عمل مشاكل و ديموقراطى جدا و كمان هو حابب اصلا الشغل فى المستقبل فى المجالات القيادية دى

فهو من حقه يفضل اللى ماسك المنتدى و هو الادمن

اما بقى اللى تحته فذى ما قلت فريق هو هينظمه

و هيطبق فكرته للادارة بس من رايي يضيف عليها بعض الافكار اللى تخليها تراعى ان المنتدى جزء من شىء اكبر اسمه كوميرس

و هشام يكون مدير للمنتدى اللى هو جزء من انشطة كوميرس اللى لازم متكونش مقصورة عليه

و هيكون معاه كذا شخص تانى ذى ما قلت ناس تكون عايزة فعلا و قد مسئوليه انهم ينظموا و يشتغلوا فى كوميرس هما دول القيادة العليا و اللى من ما بينهم هيختاروا قائد ليهم فايدته الوحيدة انه ينظم و يكون صاحب القرار الاخير لكن ميعملش حاجة الا بمشورتهم

غير حاجة مهمه جدا انت مرعيتهاش فى كلامك

هشام قال دى اقتراحاتتىىى و مستنى اراء 20 واحد عالاقل فيها

يبقى لا يوجد ما يمنع انها تتحول بعد كدة لاققتراحات تانيه اصلا

بس دة ميلغيش دوره او اقتراحاته لانها هى اللى بنفكر من خلالها

و معتقدش ان دة شىء يضايقه ابدا لاننا هنا كتير مكن حد يفكر و هو بنفسه يقول لا دى مش نافعه مثلا فعلا الحتة دى عندكوا ححق

لان معتقدش ان فينا حد بيصر على اللى فى تفكيره حتى لو حس انه مبقاش مقتنع بيه

فمفيش اى شىء يمنع اننا نفكر بهدوء كلنا

و انا متخانقتش و لا اسائت لحد

انا عايزة نوصل لاحسن الحلول و هشام يدخل و يقول رايه ف اقتراحى و يقول ايه التعديلات او الاجزاء اللى مش صح فيه

و كلنا نتناقش كدة بهدوء و ان شا ءالله هنوصل لشىء كويس

المهم نكون عايزين فعلا ننفذ فهنقدر ننفذ

انا شخصيا عايزة انفذ اللى اقترحته جدا

و ممكن دلوقتى ابدا اشوف مين اللى يحب يكون فى الجزء بتاع القيادة و اللى لازم ميكونوش هنا على المنتدى بس ممكن ناس كويسين اوى فى كوميرس و مش بيدخلوا

محدش يقدر ينكر دور ياسمين مثلا اى حاجة فى الجامعه لا تخلوا من تدخل ياسمين فيها
بس هى مش بتشارك هنا على المنتدى لانها مشغوله ذى ما كتير مشغوليين

فالمسأله مش بالدخول على لامنتدى او لا

لان كل واحد ممكن يبقى مشغول عن عمل حاجة و حاجة تانيه لا

انا بقى مثلا فاضيه للمنتدى اما الجامعه فمشغوله و مرتبطة بالمحاضرات و بس مقدرش اعمل حاجات تانيه فيها الا قليل اوى

فاحنا لو بصينا هنلاقى كل واحد مننا يصلح لمجال معين و انا اتكلمت عنى و ياسمين مش على سبيل الحصر طبعااا انا بس اتكلمت عن اكتر اتنين اعرفهم انا واختى Very Happy

و ناس كتير برضه ممكن نقول دورها و هما يتكلمواعنه

المهم ان الفريق دة يتكون و هو شبه متكون فعلا بس ميبيبقاش واضح فعايزين يكون فريق رسمى و من ما بيننا نختار قائد لينا اللى نشوفه اصلح لدة

( اه انا بقول بنيننا طبعا على اساس انى حاطة نفسي فى الفريق دة .. هى دى الديموقراطيه Very Happy و بعدين بتقول فكرة كوميرس بتاعتنا كلنا و لانتدى بتاع هشام .. لااااااااا اعترض
الفكرة بتاعتى انا لوحدى 123 فين حقوق الملكية الفكرية .. انا هطالب بيها بقى heea ..

معلش انا متابعه كوميرس حوالى 3 سنين من سنه اولى من حقى وواجبى فى نفس الوقت مسيبهوش Smile

احنا اه كبرنا الفكرة كلنا سوا و حتى لو ناس بقى ليها دور اكبر مني بس بتاعتى انا اصلا ذى ما هشام المنتدى بتاعه حتى لو فى عشر اعضاء مشاركين اكتر منه Very Happy

المهم يعنى انا عايزة و اصر اكون من الفريق و نختارلنا قيادة بقى حد يكون شخصيته قياديه صح )

و كفاية قبل ما اترمى بالطوب Very Happy

و سلاااااام عليييكم و رحمة الله و بركاته
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 1:02 pm

كلامك جميل وعجبني
زهرة القدس
نقيب تجارى
نقيب تجارى
زهرة القدس

انثى عدد الرسائل : 6137
مكان السكن : عفوك ربى..
الوظيفة : ماشية على أول الطريق ....
الهواية : أستغفرك ربى وأتوب إليك..

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 1:25 pm

هههههههههههههههههه
ماتخافيش يا نودى محدش يقدر يرميكى بالطوب ده انتى ورده المنتدى اللى منوراهwarda

يا اخ ادمين حرام عليك Crying or Very sad كتبت موضوع جميل جدااااااااااااااا وهيغير المنتدى تماما

وهيحسنه ويعدل فيه كتير ويرتقى بيه بس ايه شركه مساهمه مصريه والجمعيه العموميه والاقتصاد والنظام ده انا بكره الاقتصاد وفهمى فيه على قدى يعنى malesh da3wa

والله انا قريت لموضوع كام مره علشان افهمه كويس وخصوصا بقى النقط اللى بتتكلم فيها
باللغه بتاعه رجال الاعمال دول
والله انا اكبر اعتراض ليا انك كتبته كده مش مبسط الافكار يعنى ,

بس هى افكار فيها الحلو Very Happy وفيها اللى انا مش مقتنعه بيه زى مثلا

ان انت تسيب ادمين انا اول مره قريتها قبل ما ندى اصلا ترد اتصدمت ازاى تتنازل عن حاجه انت اللى تعبت فيها وانت اللى طورتها وادتها من مجهودك , وكنت عارفه ان ندى مش هتوافق تتنازل عن منصبها لانها بتحب المنتدى

وشايفه انها تعبت فيه وشاركت فى المجهود علشان تتطوروه وهى شايفه انها لازم تفضل من احد مؤسسيه والمسئولين عنه وبصراحه انا معاها ,

وبالنسبه للعضو اللى يغيب لمده شهر وتتمسح عضويته فدى برضه انا مش موافقه عليها
وموافقه على راى ندى فيها

وعجبتنى اوى النقطه ب (خصوصا ان احلمك فى دخولك مجلس الشعب رئاسه الجمهوريه واضح جدااااااا من خلالها والتفكير فيه كمان ماثر جامد على طريقتك فى الكلام )

وبالنسبه للنقطه ت هى حلوه بس افرض مثلا ان المدير اختار اعضاء معيينين يساعدوه
وباقى الاعضاء مش موافقين على عضو من المدير اختارهم ايه هيكون الموقف ؟؟؟؟Question
وبالنسبه لرقم اتنين فهو حلو موافقه عليه طبعا بس يجب اباداء الاسباب ,

وحكايه مده الانتخاب دى حلوه برده
ورقم خمسه بيتهيالى انها هتكون ان شاء الله فيها افاده كبيره ليكم
انا موافقه على 6و7 و8 و9و10
ومعلش ان مفهمتش رقم 12 ممكن توضحها شويه
راى فى الموضوع 234 thanks

احب اقولك انك ان شاء الله هيكون ليك مستقبل حلو جدااااااااااااااا بطموحك ده وكلكم بصراحه
انا هستغل الموضوع واقول لكل اللى فى المنتدى انكم غيرتوا فكترتى عنكم تماما

احنا عندنا ان بتوع القاهره شباب كتييييييييييييير اوى منهم مش محترمين ووحشين والبنات مش مؤدبين ومش محجبين (الفكره اتغيرت تماما )
وبصراحه بالنسبه للشباب بصراحه انتوا غيرتوا راى فى فيكم تماما وخصوصا شباب الجيل ده انا كنت فاكره ان مفيش

ولاد كويسين خالص غير قليل جدااااااااااااااااااا وانهم ماعندهمش طموح وعنهدم كسل وبيعتمدوا على الواسطه وفلوس ابابئهم ومناصبهم بس تفكيرى ده اتغير تماما وتغير كلى كمان واكبر مثال يخلينى اغيره

موضوعك وافكارك يا ياسو
بجد رنا يبارك فيكم كلكم ويحققك لكم كل اللى بتتمنوه وتحققوه تقدم وتصلحوا فى البلد دى سواء بيكم او ابنائكم .

جزاكم الله خيرا كثيرا ونفع بكم امه الاسلام .bravo 700
Mohamed Magdy
مشرف
مشرف
Mohamed Magdy

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالخميس يوليو 31, 2008 8:58 pm

فداء كتب:

,احنا عندنا ان بتوع القاهره شباب كتييييييييييييير اوى منهم مش محترمين ووحشين والبنات مش مؤدبين ومش محجبين (الفكره اتغيرت تماما )
وبصراحه بالنسبه للشباب بصراحه انتوا غيرتوا راى فى فيكم تماما وخصوصا شباب الجيل ده انا كنت فاكره ان مفيش

ولاد كويسين خالص غير قليل جدااااااااااااااااااا وانهم ماعندهمش طموح وعنهدم كسل وبيعتمدوا على الواسطه وفلوس ابابئهم ومناصبهم بس تفكيرى ده اتغير تماما وتغير كلى كمان واكبر مثال يخلينى اغيره

موضوعك وافكارك يا ياسو
بجد رنا يبارك فيكم كلكم ويحققك لكم كل اللى بتتمنوه وتحققوه تقدم وتصلحوا فى البلد دى سواء بيكم او ابنائكم .

جزاكم الله خيرا كثيرا ونفع بكم امه الاسلام .bravo 700

الحمد لله إن فكرتك إتغيرت عن شباب تجاره القاهره والله ده في حد ذاته شيء جميل بغض النظر إيه اللي هيحصل في الموضوع ده Very Happy
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى
Professor

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 2:28 am

كلام جميل

وانا مش هارد على كلام ندى

وعلى فكرة انا لا اخلق المشاكل ولا افتعل خناقة زى ما انتى قولتى

وانا بقول اهوه وهشام عارف

انا خارج الليلة ديه تماما

وانا مستنى هشام ينفذ علشان استريح من كلمة ادمينسريتور
mohamed14
مشرف
مشرف
mohamed14

ذكر عدد الرسائل : 3210
مكان السكن : EGYPT
الوظيفة : mohamed14

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 3:18 am

يا جماعه بهدوء شويه

كلام جميل و فعلا انا كنت مستني حاجه زي دي من بدري

بس في حاجات كده عايز نتناقش فيها اكتر شويه
النقطه بتاعت العضويه تتحذف بعد شهر واحد حاسس ان الوقت قليل و فيها تحامل شويه

بس من حيث توحيد الاداره و الكلام ده انا متفق معاه جدا
و علي بركه الله يا اسطي

و معلش بقي لو في اي كلام في المشاركات في النص ماقدرتش اقراه
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 12:48 pm

كلام بسيط و جميل

و فداء الحمد لله انك غيرتى رايك دة يا بنتى و الله دة فى ناس كويسين جدااا و متديينين و عندهم طموح و متفوقين و تمام جدا
و الحجاب بقى انا مش عايزة اقولك ان نادر اصلا انك تلاقى واحدة مش محجبة انا متهيالى دفعتنا اللى فيها على الاقل 600 بنت مفهاش يكملوا 10 مش محجبات و عندى صورة واخداها لجزء كله بنات فى المدرج ممكن ابقى ابعتهالك على المسنجر و دوريلى على اللى مش محجبة ( مع العلم ان طبعا فى فى وسطنا بنات مش مسلمات فبجد نااادر اوى انك تلاقى مش محجبة الحمد لله .. بس عشان الحق الحجاب محتاج يبقى افضل فى الذى نفسه بس فى رايي ما دام الخطوة دى بدات يبقى ان شاء الله خير ))

و كفايه كدة عشان مخرجش عن الموضوع بقى Very Happy

بروفيسور : كنت اتمنى ترد عليا و انا اسفه لو ردى فيه حاجة ضايقتك بس انا بس كنت برد على ردك
Mohamed Mamdouh
مشرف
مشرف
Mohamed Mamdouh

ذكر عدد الرسائل : 1148
مكان السكن : EGYPT
الوظيفة : Complain & retention senior officer/ VF Egypt
الهواية : swimming and chess

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 2:48 pm

Admin كتب:
معلش يا جماعة عايز ارد علي كام شخص

اولا ترافيلر

1- الخطط دي يحددها الجمعية العامة في اقتراحاتي ، واللي المفروض رئيس المنتدي هو اللي هينفذها من برنامجه

2- حكاية ان يبقي فيه تفريعات في الادارة زي ما انت وصبري وحيحا وندي قولتم ، ده هيبقي من اختصاص المدير انه يحدد الناس في ولايته زي ما وضحت في اقتراحاتي

3- حكاية اننا نتحاسب ( احنا الادارة القديمة ) فده شئ غيرمنطقي تماما ، لأن :

أ- محدش قالنا اعملوا كوميرس .
ب- محدش قالنا اعملوا كذا وكذا ، بعد ما بقي كوميرس موجود في الواقع فعلا .

ثانيا : ندي

طالما ان كل الكلام انتي بتنتقديه ، فالافضل انك تعملي زي ما انا عملت ، وتنزلي الكلام كله بصياغة جديدة انتي شايفاها افضل ، وتكون وحدة واحدة او كتلة واحدة زي ما الموضوع ده معمول كده .

ثالثا : حيحا

لو معترض قول انا معترض لكذا وكذا

رابعا : صبري

انا رديت عليك في نقطة ترافيلر

خامسا : باقي الناس

شكرا ليكم علي مشاركتكم ، ويللا عايزين نسمع منكم باقي الاراء

سادسا كل الناس

ربنا يكرمكم

يبقى متقلش انك عايز تعمل شركه مساهمه لان ده مش هيكل ولا طريقه الشغل للشركات المساهمه
وطالما ان فى اداره لازم يبقى فى رقابه (الوظيفه الرابعه) وبالتالى العقاب والثواب ولو وقعت وظيفه من الاربعه يبقى الاداره كده تعتبر واقعه فلازم الجزء الرقابى يبقى موجود
اما الى انت بتكلم عليه ده بقى انا شايفه قمه الدكتاتوريه
انا عارف انك عامل كوميرس 2009 ومحدش قلك تعمله بس كوميرس هوالاعضاء ومن غير الاعضاء منتداك زى الجسد بلا روح !
ومحدش لحد دلوقتى حددلى ايه هي اهداف المنتدى وايه الى تحقق منها
http://www.aqimsalatak.com/
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى
Professor

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 6:15 pm

اقتباس :
بروفيسور : كنت اتمنى ترد عليا و انا اسفه لو ردى فيه حاجة ضايقتك بس انا بس كنت برد على ردك

معلش الفرصة اللى جايه لما احس انى مرغوب هنا

وانا مش بضايق من حد ولا بزعل من حد ولكن كل واحد بشيلو المواقف بتاعته
F.r.I.ë.N.d.S
تقنيات المنتدى
تقنيات المنتدى
F.r.I.ë.N.d.S

ذكر عدد الرسائل : 6585
مكان السكن : E.G.Y.P.T
الوظيفة : ايدى على كتفك
الهواية : الهدوء

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 8:43 pm

ياريت يا جماعة تبقوا تشغلوا كمان نظام التهذيب التلقائى

انا عارف انى قلتلكوا علية قبل كدة و انتوا موافقتوش

بسحاجة زى دى المفروض تشتغل و دة لسببين مهمين اوى

اولا المنتديات دى بيبقى ليها مساحة و ان كانت كبيرة

بس هى ليها قدرة معينة و لازم متتعدهاش

عشان كدة هما حاطين النظام دة

ثانيا العملية دى هتغنينا عن حكاية الموضوع المكرر

لان مثلا ممكن يبقى فى موضوع نزل من فترة كبيرة و كلة دخل و رد فية و الموضوع وقف على كدة

و بعدين جة واحد بعد فترة وراح حاطت الموضوع تانى

يمكن انتوا تقولوا لا لية نحطة تانى و تروحوا شيلينة

دة مش صح

لان فى خلال الفترة اللى فى النص دى بيكون دخل اعضاء جداد و من حقهم ان يعدى عليهم المواضيع دى تانى و يتناقشوا فيها كمان

فعملية التهذيب التلقائى مش هتخلينا نقول مكرر

لان سعتها غالبا هيكون الموضوع اتشال بالتهذيب التلقائى و الموضوع الجديد خد مكانة

الا بقى لو الموضوع اتكرر فى فترة قريبة من الموضوع الاصلى

و دة رأى يعنى
http://www.google.com
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 9:30 pm

كلام ترافيلر : انا معاك فى التقييم و شايفه انه ضرورى و كنت رديت على النقطة دى قبل كدة بس النت فصل للاسف فمتحطش الرد تقريبا

لان التقييم ذى ما احنا عارفين مفيد لينا احنا نفسنا

اما موضوع الاهداف انا قلته هنا و فى ساحة المشرفين و مليون مرة

اننا هدفنا تجميع الدفعه عشان نوحدها و التجميع اللى هينتج عنه مساعدة كل مجموعه متميزة فى مجال معين لبعضها

انا دة بالمسبالى انا هدفى من كوميرس و نيتي ليه و يا رب تكون لوجه الله و ربنا يوفقنا و ننفذها

لان بد لو الناس اتجمعت كل المشاكل بتتحل

مشكلة المسلمين دلوقتى انهم اتفرقوا

لما بنتجمع محدش بيقدر يقف قصادنا

و نفسى الناس متبصش للهدف دة ككلمة بسيطة لانه كبير اوى و فكروا كويس هتلاقوا كبير اوى اوى اوى

و الهدف واضح و انا كاتباه فى توقيعى

اما بروفيسور : ذى ما تحب لو انت شايف انك هتشيلى مواقف و مش عايز ترد و اننا مش عايزينك ترد .. بس انا بجد كان عندى حق لما قلت فى النصايح نصيحتى ليك خد الامور ببساطة .. و يا ريت تضيفلها احسن الظن بالناس

السيف المسحور : التهذيب التلقائى بصراحة انا ضدة بس عندى فكرة تانيه يمكن اصعب شوية بس افضل لان التهذيب التتلقائي بيمسح كل حاجة احنا ممكن نعمل تهذيب بس مش تلقائى اننا نمسح الموضوعات القديمة اللى مش ذات اهمية و ممكن انا عارفه انها عملي صعبه بس فكرت فيها دلوقتى اننا نبعت اى موضوع اتمسح على الجروب فيبقى متخزن عليه و نبقىى مضيعناهوش Very Happy

ايه رايكم ؟؟
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 10:19 pm

كلامك جميل جدا يا فداء

ربنا يكرمك

وترافيلر باشا

انا حاسس ان كلامك استفزني

مش عارف بقي ده عيب مني ولا ايه

عالعموم وارد اكون انا فهمت كلامك غلط

بس اظن ان كلامي اللي قولته في اول مشاركة هنا في الموضوع انت ما قريتهوش كويس

يا ريت تركز فيه شوية تاني معلش

وعالعموم لو مش عايز يا جميل

انا قررت قرار ان الكلام ده مش هيتطبق

هشغل شوية ديكتاتورية

مطلوبة برضه

علي فكرة

ما حدش كلمني الا لما شكرفي الادارة

مش عارف انت اللي عايز تحاسبنا ليه؟

عالعموم اسف مرة تانية لو كلامي بايخ

ممكن اكون متضايق شوية ومترجم الكلام غلط يا جميل
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 10:22 pm

اه نسيت اقول ان كلامك في الموضوع اصلا دليل علي حبك للمنتدي

واهتمامك بيه

وده شئ يسعدني جدا جدا

ربنا يكرمك يا جميل

معلش هتقل عليك

القرار الديكتاتوري عايزك تساعدني فيه

علشان انت بتحب المنتدي ومهتم بيه

عايزك تساعدنا بقي في اللي هنعمله

وممكن نخلي كمان الادارة تحاسب الاعضاء علي فكرة

وكنت عايز اقول حاجة كمان

علي فكرة انا اه عامل المنتدي ، ولو اني ما طلعش من بؤقي اي كلمة من دي في اي مشاركة

حتي في كلامي مع الادمين بتوع كوميرس ، ما اظنش ان عمري قولتها

وطبعا ربنا يعلم انا ياما عملت ايه لكوميرس

بس اولا واخيرا ما اسمهوش المنتدي بتاعي

اسمه منتدي كوميرس لكل الناس وبتاعهم كلهم

واظن لو انا بعتبره بتاعي ، كنت ما عملتش حركة زي الموضوع ده

وكنت بقيت ديكتاتوري فعلا

وكمان فيه حاجة

لو عايز تحاسب الادارة ، ياريت يبقي الحساب بالكفتين في الميزان

يعني اللي اتعمل خير ، يبقي عليه مكافأة

واللي اتعمل وحش ، يبقي عليه عقاب

اظن صعب حد يقدر يكافئ حد اشتغل في كوميرس

ولا حد اصلا يقدر يحاسب حد

لأننا كلنا هنا واحد

اخوات اولا واخيرا

قديم وجديد

ادمين وزائر كمان

وما تستغربش من حكاية زائر

لأني اعرف نسبة كبيرة من اللي بيتعاملوا مع كوميرس علي انهم زائر

ها؟

شوفت بقي ممكن اتحاسب ازاي ، وانا عامل حاجات كتير لكوميرس وعارف حاجات كتير من غير كلام

يللا يا جميل شد حيلك وورينا اقتراحاتك انت

علشان النقد ده جميل

بس هيبقي اجمل لو فيه تقويم للافعال فعلا

والتقويم ده هيكون بالاقتراحات بتاعتك

زي ما قولت لندي كده بالظبط

وربنا يكرمك يا رب

ويكرمنا كلنا
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 10:48 pm

انت اللى عملته لكوميرس طبعا ميتعدش و انا اول واحدة اشهد بدة كوميرس بعد فضل ربنا طبعا لولا ياسو احتمال كبير كان يكون جروب مقفول على الياهو

فطبعا التقويم هيكون فيه اننا نذكر المزايا

بس ان حد يقول العيوب بطريقه اخ بيحب اخواته و عايزهم يصلحوها هيكون شىء جميل عشان نعرفهها و نصلحهها

نمشى بنظام ادااااااااارة الاداء و نقيمه عشان المستقبلللللل مش الماضى

((عايزين نثبت اننا شطورين فى الموار البشريه و بنطبقها Very Happy ))

طبعا نتيجة التقييم لو ليك هتكون ناجح و بتقدير كمان لكن مفيش مانع تعرف عيوبك عشان تصلحهها و هكذا مع كل واحد مننا

دة رايي Very Happy
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالجمعة أغسطس 01, 2008 11:09 pm

كلامك جميل يا ندي

بس اظن ان كلامي واضح ان انا بقول اللي شايف نفسه اصلح يبقي هو المدير ، يتفضل

وكلامي ده معناه اننا نبدأ صفحة جديدة

بس واضح اننا لازم نعيش في الماضي

وبعدين خلاص حصل خير

بس خلاص بناءا علي كلام كل الناس سواء في رسائل خاصة او عالايميل

ان انا كويس

يبقي خلاص خليني

ونعمل القرار التاني اللي بحضرله واللي انتم تقريبا اجمعتم عليه

وعلي فكرة

انا مش بقول كلام من عندي

الناس موجودة وبتقرأ الكلام كل واحد يقدر يقول هو قالي ايه

يللا حصل خير

بس انا عايز اسأل

او اقول حاجة

هي فعلا مالهاش لازمة اننا نغر ادارة

اصل الحكاية من الاعضاء نفسهم

انا مثلا عملت ساحة زي بتاعت انتاج المالتي ميديا

كام واحد عبرها؟

واظن ان لو حد عايز يقترح حاجة ، محدش هيمنعه او هيرفض فكرته

بس للأسف لا اقتراح ولا مشاركة

ومن ضمن الرسايل للي جاتلي

كانت رسالة حيحا

قالي مشكلة المنتدي فعلا

فيبقي هنا فيه سؤال مهم

هل انا ، اوالادارة يعني هي اللي توفر المادة دي لوحدها؟؟

ولا يبقي ايه معني ان المنتدي ده كله اخوات وكلنا واحد وبنحب المنتدي ولازم نشتغل؟
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 02, 2008 1:43 pm

مفهمتش مادة ايه ؟؟

انا ايوة اول واحدة بقول ان كوميرس اخوات و كلنا واحد
و اول واحدة بقول ان الاخوات لازملهم قائد يديرلهم مكانهم .. فى مكانة باباهم يعنى Very Happy

و اول واحدة برضه بقول ان الادارة متتغيرش بس مش كليا

الادارة عايزة تتعدل فعلا لان فى ناس كتير طلبت تسيبها و احنا مخليناهمش يسيبوها

و فى ناس تستاهل تدخل و حتى الان مش موجودة
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 02, 2008 2:26 pm

جميل

ومعلش من عصبية امبارح
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى
Professor

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 02, 2008 6:17 pm

والله انا مش شايف حد يستاهل يبقى المدير حتى الان غير هشام

بس هشام لازم ياخد باله من المنتدى وبلاش النوم ده

وكمان انا يا ندى باخد الامور بمنتهى البساطة واللى يعرفنى مايقولش الكلام اللى انتى قولتيه ده

وانا اللى بقول الناس ظن خير فى احد الاول

فغريبة ان حد يقولهالى

وكمان انتو بقالو كام صفحة بتتكلمو وكام موضوع اتفتح

محدش بيعمل حاجة غير هشام

وكمان الراجل كل ما يعمل حاجة تجيبوله احباط

وتقولو كده لا انا مش موافقة وحاجات غريبة كده

لازم كلنا نسمع الاول ونشوف النظام اللى هايطبق ده هايفيد ولا لا

وبعدين نتكلم

لكن نتكلم قبل ما نسمع ده غريب

وحج مصطفى التهذيب التلقائى ده للمنتديات اللى فيها مشاكل

والاعضاء فيها مش كويسين

ده بقى لو انت قصدك حد معين او ناس معينة

ده بقى فيه كلام تانى

شكرا ليكو

وانا بقول اهوه انا مستعد اتحمل اى منصب علشان خاطر هشام وكمان الاعضاء

ولو فيه حد مقصر هو اكيد عارف نفسه وناس بتسيب منصبها وبتخلع

وانا فى عز ما انا مشغول موجود برده ومش سايب المنتدى
F.r.I.ë.N.d.S
تقنيات المنتدى
تقنيات المنتدى
F.r.I.ë.N.d.S

ذكر عدد الرسائل : 6585
مكان السكن : E.G.Y.P.T
الوظيفة : ايدى على كتفك
الهواية : الهدوء

مُساهمةموضوع: رد: هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟   هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟ - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 02, 2008 6:23 pm

اية ياعم اللى انت بتقولة دة

اية علاقة التهذيب التلقائى بالناس

يابنى دة بيتعمل عشان المواضيع القديمة اللى محدش بيخشها خالص تتشال اتوماتيك

دة اية علاقتة بالناس و المشاكل ؟؟
http://www.google.com

هام لكل الاعضاء ، تعديل المادة 76 بناءا علي موضوع انتوا فين؟
صفحة 2 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» ملخص جزء المشترياااات ..(( ادعولى اخلص المادة بقى))
» ياترى مفتقد مين فى الاعضاء
» النظام الجديد ل commerce 2009 ((هااااااااام لكل الاعضاء ))
» انا بشتكى من كل الاعضاء
» عيد ميلاد عضو الاعضاء ........