منتدى commerce
كان يا مكان - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا كان يا مكان - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي كان يا مكان - صفحة 2 103798
منتدى commerce
كان يا مكان - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا كان يا مكان - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي كان يا مكان - صفحة 2 103798
منتدى commerce
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

كان يا مكان

ورد
SMILE
مصطفى
mary mor
mohamed14
مهاجر مجرووح
Hudhud
.ندى.
foffa
13 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Hudhud
مشرفه
مشرفه
Hudhud

انثى عدد الرسائل : 686
مكان السكن : *****
الوظيفة : طالبة

كان يا مكان - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس أغسطس 09, 2007 3:10 pm

ازيك يا فوفه وحشتينى
على فكره احنا باين علينا اوى اننا متأثرين بالمسلسلات العربى ههههههه

وبعدين هدى راحت تكمل نشر الغسيل ووهى بتنشر لقت محمود سرحان ومش باصص على الكتاب خالص فراحت سابت الغسيل
وقالتله انا مش عايزه ابقى رخمه بس انا حاسه ان فيه حاجه مضيقاك ونفسى اساعدك بس مش عارفه اعمل ايه
فباصلها محمود وسكت
فراحت هدى قالتله فاكر لما كنا صغيرين وانت كنت معايا فى نفس الفصل بس كنت اشطر منى واقعدت سنه تعلمنى اكتب حرف ال (ب ) وانا كنت دايما باكتبه (ت ) هههههه
فباصلها محمود وابتسم
وقالها وفاكره الابله اللى كنتى بتعضعضى فى الطرحه بتاعتها
والدرس بتاع هيا بنا نلعب يا صديقى هههههههه
قالتله يا سلام مانت كمان واحنا بنلعب عجل طيرتنى انا وايهاب من على العجله وايدى اتخرشمت فى اليوم ده ولا نسيت ههههههه
فضحكوا الاتنين وحست هدى ان محمود بقى احسن
وعلى الجانب الاخر عمرو اعد يفكر كتير فى الكلام اللى قالتهولوا سحر وحس فعلا انها عندها حق وقال لنفسه انا انسان مغرور مش فاهم الدنيا صح
وفكر انه يحاول يتغير ويبقى احسن وفعلا ابتدى يصلى ويتجه الى ربنا واستغفر ربنا كتير
ودعا ربنا انه يسامحه وانه عايز فعلا يكون انسان كويس
وراح مسح كل الرسايل اللى على الموبيل وبطل يكلم البنات اللى كان بيكلمهم قبل كده
وابتدى يحس انه فعلا بيحب سحر اكتر من الاول وعلشانها هى مش علشان اى حاجه تانيه
وكمان ايهاب وقمر بعد ما اتجوزوا والحمد لله عايشين فى سعاده اتعلمت قمر من ايهاب كتير اوى فى الدين وكان بيحفظها القرءان وكان طيب وحنون معاها
وقرروا هما الاتنين انهم دايما يساعدوا بعض على فعل الخير ويكون وجودهم مع بعض حافز انهم يكونوا دايما احسن
وبعدين .....................

اللى بعدى يكمل
foffa
مشرفه
مشرفه
foffa

انثى عدد الرسائل : 377
مكان السكن : egypt
الوظيفة : 000000000000

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس أغسطس 09, 2007 11:10 pm

انتى كمان وحشتينى يا هدهد
على فكرة القصة بقت تقليدية اوى واحنا مش بس متاثرين بالمسلسلات العربى دة بالافلام العربى الابيض واسود كمان هههههههههههه
يلا مش مهم
وبعدين حست ريم ان عمرو بدا ْ مايهتمش بيها وكمان ايهاب من قبلة لما ماحسش بيها وراح اتجوز قمر,كانت ريم مخنوقة اوى ومتضايقة ونزلت تتمشى بالعربية وقعدت تفكر فى تصرافاتها الغريبة اللى بتبعد الناس عنها حتى محمود اللى حاست انة معجب بيها شوية كانت دايما تحرجة كل لما يجى يتكلم معاها
قررت انها تتنازل عن شوية من مبادئها وقررت انها تزور محمود فى بيتة بيت الحاج احمد يمكن يغير فكرتة عنها ويرجع يحبها تانى , وفعلا راحت ورنت الجرس فتحلها الحاج احمد وماكانش يعرفها فى الاول وقالتلة : محمود موجود , استغرب فى الاول وقال فى نفسة مين البنت اللى جاية تسال على محمود ابنى دى هو خلاص مابقاش فى ادب , رد بسرعة وقلها هو مش موجود تحبى لما يجى نقولة مين عايزة ؟ قالتلة انا ريم اخت مدحت صاحبة , قالها خير يا بنتى فى حاجة , هو مدحت جرالة حاجة والا اية , حست ريم ان شكلها بقى وحش اوى قدام الحاج احمد وقالت انها لازم تخترعلة اى سبب للزيارة دى قالتلة ايوة اصلة لسة ماجاش لحد دلوقتى وقافل موبايلة واحنا قالقانين علية خالص انا قولت اسال يمكن يكون عند محمود
وفى نفس الوقت كان مدحت بيكلم محمود فى التليفون بيقولة انة فى البيت وعايز محمود يعدى علية هناك علشان يخرجوا بقالهم كتير ماخرجوش مع بعض .
وهما بيتكلموا اخد محمود الموبايل وخرج برة علشان الشبكة كانت ضعيفة شافتة ريم واتضايقت ان الحاج احمد قالها انة مش موجود واتكسفت اوى وحاست ان شكلها فعلا كان وحش اوى
وكمان الحاج احمد اتكسف انها عرفت انة كدب عليها وان محمود موجود لكن حاول يدارى الموقف وقال : الحق يا محمود دة مدحت اخوها خرج من امبارح ولسة مارجعش لحد دلوقتى
قالة ازاى يابابا دة معايا على التليفون من بدرى وكمان بيقولى انة بقالة يومين ماخرجش وانا هاروحلة دلوقتى كان طبعا محمود بيتكلم بقرف جدا لانة خلاص مابقاش يعجبة ريم وتصرفاتها وكان مقرر انة ياخد منها موقف كبير
طبعا كان موقف وحش جدا ليهم التلاتة وريم اتكسفت والحاج احمد كمان حتى محمود اتضايق انة حط والدة فى موقف محرج لما شافتة ريم وهى عارفة انة مش موجود حسب كلام الحاج احمد وكمان اتضايق لما شافها واتحط فى موقف تانى معاها
وبعدين 0000000000
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

انثى عدد الرسائل : 14301
مكان السكن : مصر حبيبتى
الوظيفة : .....
الهواية : التعلم و المناقشة و الرسم و النت طبعاD:

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 11, 2007 10:39 pm

دة انتوا قلبتوها كئابه بجد
بس وحشتونى موووووووووت
بس انتوا لخبطونى
اذاى ريم تسوق عربيه و هى لسه فى ثانوى و مش محمود اكبر من قمر و هدى كانت قد قمر
لخبطووووووونى
بس نو بروبلم هنبقى نعمل مونتاج ههههههه

اكمل بقى

راحت ريم حاست ان شكلها وحش اوى و جريت بسررررررعه
و خرجت من البيت حست انها مش عارفه تروح فين
لقت نفسها قدامها جامع جريت ودخلت عليه
و اعدت تعيط تعيط و هى حاسه انها تايهه و متضايقه
و لقت فجاة ايد بتطبطب عليها
بصت
لقت ست عجوزة بس وشهها منور اوى
قالتلها قومى يا بنتى اتوضى عشان المغرب فاضل عليه 10 دقايق و اهدى كدة و ربنا يفك كربك

قامت و سمعت الكلام و اتوضت حست انها مرتاحه اوى و لقت المغرب بياذن و صلت مع الجماعه
و الشيخ قرا ايه (( قل يا عبادى الذين اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ....))
بكت اوى و هى بتصلى و لما سجدت استغفرت ربنا و دعت ان ربنا يهديها و يثبتها

و اول ما خلصت الصلاة حست انها بقت واحده تانيه تماما
و قررت تغير نفسها و راحت الست الطيبه خدتها فى حضنها و قالتلها ربنا يكرمك يا بنتى و خرجت و مشافتهاش تانى و اكنها كانت واحده ربنا بعاتهلها

و شويه ولقت الشيخ بدا يقول درس بعد الصلاة
اعدت تسمعه و كان بيتكلم عن الشباب و همومهم و مشاكلهم و اذاى يثبتوا و حست ان كل كلمه اكنه بيجهها ليها هى

و كانت مش محجبه و حست انها لازم تتغير و متخرش الا بالحجاب

اعدت تفكر و لقت فجاة هدى بترن عليها و هما مكنوش اصحاب اوى و لا يعرفوا بعض الا معرفه سطحيه
فراحت لقت ايدها بترد على الموبايل و قالتلها هدى
عايزاكى اوى
محتاجاكى اوى
قالتلها انتى فين
قالتتلها فى الجامع اللى قدامكوا
استغربت هدى او و اعدت تفكر
قالتلها ريم ارجكى تعاليلى و ممكن تجيبيلى لبس من عندك و طرحه
بقت مندهششه جدا و قالتلها ثوانى يا حبيبتى جايالك حالا

و راحتلها و دخلت الجامع حست ان اللى جوة دى واحدة تانيه غير ريم
و احدة جميله و شهها منور جريت عليها و حضنتها جاااامد و قالتلها يا حبيبتى الف مبروك انتى بقيتى واحده تانيه
و خدت اللبس و دخلت لبسته و قالت لهدى اوعدينى تبقى معايا دايما انا محتاجه لواحدة ذيك
قالتتلها يا حبيبتى اكيد علطول هنكون مع بعض

و دلوقتى لازم تشدى حيلك و تذاكرى امتحاناتكواخلاص على الابواب

و خدتها ووصلتها لغايت البيت

---------

و فى الوقت دة كان الحاج احمد متضايق من نفسه عشان كدبته و راح صلى ركعتين و استغفر ربنا و دخل على محمود و قاله بص يا بنى
انا طول عمرى بحبك اوى و بحس انك من احسن اخواتك
و طول عمرك متفوق و مفرحنى و رافع راسى
مش عايزك تخزلنى

محمود اتاثر اوى و قاله لا يا بابا متخافش
هفضل دايما ابنك اللى تفخر بيه و تحبه
و متخافش عليا

و قاله يلا يا بابا نروح نصلى العشاء ممع بعض

و بعد الصلاة و هو طالع على السلم شاف هدى قالها سلام عليكم و دخل علطول البيت
و قرر انه هيذاكر كويس عشان يتخرج بتقدير حلو و يبقى جدير انه يروح و يتقدملها

و هدى دخلت البيت و سلمت على مامتها و اعدت تحكيلها على حكايه ريم
و بعدها دخلت الاوضه بتاعتها و كانت مبسوطه اوى من ريم
و فى نفس لوقت كانت محتارة فى حالها تعمل ايه
حاسه ان شعورها بقى مختلف عن زمان مع محمود و اعدت تفكر يا ترى ايه شعورها دة ؟؟
و ........

يلا حد يكمل
عايزين ننزل المسلسل بقى هههههه
http://www.amrkhaled.net
mohamed14
مشرف
مشرف
mohamed14

ذكر عدد الرسائل : 3210
مكان السكن : EGYPT
الوظيفة : mohamed14

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 11, 2007 11:06 pm

و بعدين ايهاب اتجوز قمر و نزلت كلمه

the end
Hudhud
مشرفه
مشرفه
Hudhud

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 11, 2007 11:45 pm

على فكره ايهاب اتجوز قمر من يجى عشر حلقات كده
وهما دلوقتى معاهم بنوته اسمها شهد والسبوع بتاعها يوم الجمعه اللى جايه

المهم عمرو ابتدى يبقى انسان كويس وحاول انه يتغير وفكر كتير انه يروح لسحر يمكن تغير فكرتها عنه المهم قابلها مره على السلم فقالها سحر انا عرفت ان عندك حق فى الكلام اللى قولتيه
وكلامك ده غير فيا كتير وانا مستعد ابقى انسان تانى وانا .......
فقالتله سحر عن اذنك انا مستعجله وسابته ومشيت
فحس عمرو بالاحباط وبقى مش عارف يعمل ايه لو سخر ماسمحتوش
لكن مافقدش الامل وحاول كتير يكلمها لكن هى مادتوش فرصه حتى انه يكلم
فبعدين فقد الامل وقال خلاص انا كده نصيبى كده ولازم ارضى بنصيبى واقول الحمد لله
وراح حجز تذكره لأمريكا ذهاب بس من غير عوده لانه ناوى يعد هناك على طول ومايرجعش مصر تانى وقرر انه وهو فى امريكا يدعو للإسلام هناك
وبعدين فجأه ابو سحر تعب وجاتله الازمه وماكنش موجود حد من اخواتها فى البيت فراحت تخبط على هدى علشان تخلى عمها يودى المستشفى ففتحت لها هدى لكن ابوها راخل ماكنش موجود فسمعهم عمرو وراح معاهم بسرعه المستشفى وفضل معاهم لغايه لما حالته استقرت واطمن على الراجل وبعد كده مشى
فوهو ماشى من المستشفى على راحت سحر نادت عليه وقالتله احنا متشكرين جدا انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه ارجوك سامحنى
فقالها لا شكر على واجب صدقينى انا مش باعمل كده علشان اى حاجه انا عملت كده لان ده اللى المفروض اى حد مكانى يعملوا
فقالها سلام عليكم وقالتلوا وعليكم السلام ومشى
وبعدين ...........
اللى بعدى يكمل
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء أغسطس 14, 2007 2:58 am

جااااااامدة كالعادة ي دودو

احاول اكمل

و بقى عمرو محتار يسافر و لا يخليه هنا بعد ما رجع حس ان فى امل سحر ترجع تانى

و فضل يفكر كتير و مكنش عارف يعمل ايه

و بعد شويه سمع دوشه على السلم و فتح بص لقى الحمد لله الحاج احمد خف و رجع البيت

فراحله يسلم عليه

و لما شافته الحاجة حسنات مرات الحاج احمد اتضايقت عشان حكاية قمر بتاعت زمان

و قالتله اتفضل منغير نفس

و دخل سلم على الحاج احمد راحت سحر قالت لمامتها فى السر لا يا ماما دة لولاه مكنتش هعرف اعمل ايه دة هو اللى خد بابا المستشفى

فراحت قالتله كتر خيرك يا بنى متزعلش منى

و دخلت سحر تدح شويه عشان امتحانها و كانت لسه هتسرح راح مصطفى دخل متعصب عليها قالها بت يا سحر انتى خدتى ملزمة النحو بتاعتى
راحت اتخضت و قالتله اهه عندك عالمكتب كنت بشوف حاجة ممسوحه عندى بس
قالها طيب يا ستى بس مبتذاكريش ليه بقى ؟؟؟؟ امتحاننا بكرة يا هانم و سابها و مشى

راحت قالت فعلا عندك حق يا مصطفى لازم اقوم اذاكر

و بعد شهر ......

فى مدرسه ثانوى ولاد مصطفى خارج مبسوووط و قال لاصحابه اخيييييرا خلصنا من الهم بس يا خسارة محلتش كويس بسبب انى بدات متاخر يلا
الحمد لله المهم دلوقتى اننا خدنا الاجازة يلا هتروحوا فين بقى ؟؟

و خرج مصطفى و رجع البيت اول حاجة راح جرى على سحر و راح ضحك و قالها خدت الاجازة قبلللللللك خليكى واجعه عينك فى كتاب التاريخ ده و لااح قالها فى حد يدخل ادبى ؟؟

قالتله بكرة تشوف بتاعت ادبى هتعمل ايه و دلوقتى سيبنى بقىىىىى

و اعدت تكمل يا عينى و كانت اخر بهدله لو شافها عمرو هيطفش اكيد هههه (اه صحيح كان عمرو قرر يسافر و يكمل حياته بره و يبقى داعيه هناك و هيفضل فاكر دايما ان سحر كانت السبب فى تغييره )

و بعدها بيومين فى مدرسه البنات سحر خارجه تعييييط و المدرسه كلها كدة و عماله تقول مش ممكن امتحان ايه ده ده فظييييييع بيجيبوا الاسئله المتخلفه دى منين
و بعد شويه بدات تهدى و اصحابها قالولها خلاص المهم خلصنا و خرجوا مع بعض

و شهر كمان عدا

المشهد الحالى ..... العائله تجلس ميعا قدام النت مستنيين النتيجه تطلع و نفس النظام عند الاستاذ مراد عشان ريم

و فجاة ظهرت سحر شافت بتاعتها الاول و راحت اتصمت عشان جابت اقل مللى توقعته جابت 88 بس و عيطت بس مامتها و باباها فرحوا اوى و قالولها حلوة يا حبيبتى الف مبروك
و فى الوقت دة كان مصطفى جاب بتاعته و كانت الصدمه لانه اقل كتير فى تالته فال95 بقت 86
و حس انه ضاعت احلامه فى كليات القمه
بس باباه قاله بص يبنى المهم انك جبت مجموع يدخلك كذا كليه و قدر الله و ما شاء فعل

و فى بيت الاستاذ مراد لولولولوى و كلهم بيهنوها الف الف الف مبروك و مبسوطين اوى البت جابت 70 % و هى كانت فاشله زمان و بتنجح بالعافيه

و بعد فترة جه التنسيق و اتخانقوا كتير يدخلوا ايه و فى الاخر مصطفى و سحر دخلوا تجارة و ريم راحت حقوق

و ......... (حد يغير بقى حوار المذاكرة دة )

بس سحر كدة فكرتنى بمها صاحبتك يا هدهد ههههه تيجوا نخليها تغير اسمها
او مثلا اكن اسمها فى شهادة الميلاد مها او اى اسم ينفع يبقى مع اخوها فى ج (ههههه) و هما بينادولها يا سحر

مثلا ممكن يكون اسمها الاصلى كبير على سنها فبيقولولها سحر نخلى اسمها الاصلى نازك هههه

يلا اللى بعدى يكمل

اول يوم ليهم فى مجموعه ج و خلوهم فى مدرج د و خيرى الجزيرى يدخلهم ههههههه (شفتوا هو دة الابتكار فى القصه هههههه

سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
Hudhud
مشرفه
مشرفه
Hudhud

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 18, 2007 12:55 am

دى ايه العبقريه دى وخيرى الجزيرى كمان ده صباح ده ههههههههه
طب خليها محمد وحيد
الحلقه الاخيره

المهم عمرو كان اجل سفروا شويه علشان فى بعض الاوراق كانت ناقصاه وكان اول يوم فى الكليه لسحر (وهى فى مدرج د وعندها خيرى الجزيرى ) مصطفى قالها ان عمرو مسافر انهارده كمان 3 ساعات
فاتخضت تعمل ايه ازاى تخرج من المحاضره وعندها خيرى الجزيرى ده مابيخرجش حد والداخل مفقود المهم استحملت المحاضره بالعافيه واول ماخلصت المحاضره خرجت بسرعه و خدت تاكسى من قدام الجامعه وقالتله على المطار ياسطه
وفضلت تبص للساعه وهى متوتره وخايفه لا متلحقوش
والناحيه التانيه عمرو مسافر وعمال يقدم رجل ويأخر رجل ويتلفت وراه يمكن يشوف سحر ولو لأخر مره
المهم وصلت المطار ونادت عليه ععععععععععععععععمرو وهو شافها وراح قايل سحححححححححححر وابتسمتله وقالتله انت خلاص مسافر ومش هاشوفك تانى
فقالها لو مش عايزه تشوفينى تانى اوعدك انك متشوفينيش
فقالتله من غير ماتفكر ولو عايزه .....وحست انها اكسفت وسكتت
قالها هاسافر اظبط امورى هناك وارجع على طول اخطبك رايك ايه ؟
قسكتت ( والسكوت علامه الرضا )
ومن ناحيه تانيه موضوع هدى ومحمود وريم
بعد ماهدى وريم ما بقوا صحاب هدى حبت ريم وريم حبت هدى وحكت ريم لهدى على كل حاجه عن حياتها اللى فاتت وقالتلها انا ابتديت صفحه جديده فى حياتى وحكتلها على موضوع محمود وهدى ما كانتش تعرف الموضوع ده فلما عرفته تنحت وما بقتش عارفه تفكر
لكن لما فكرت عرفت انها لازم ترجعهم لبعض طالما ريم بقت انسانه كويسه واتغيرت وحست هدى انها لازم تعمل حاجه
وكانت قمر وايهاب عازمين العيله كلها عندهم فى البيت ففكرت هدى انها تاخد ريم معاها بحيث تخلى محمود يشوفها ويكلم معاها
وفى نفس اليوم الصبح جت ريم وقالت لهدى باركيلى مش انا اتخطبت قالتلها نعم ازاى طب ومحمود مش انتى ........فقطعت عليها ريم الكلام وقالتلها انا ذى ماقولتلك انا ابتديت صفحه جديده فى حياتى ومحمود بالنسبالى واحد انا مديوناله بكتير لانه كان سبب من الاسباب اللى غيرتنى
ثم انى ماكنتش باحبه ولا حاجه ده انا فى لحظه اتهيالى انى باحبه لما اتخلى عنى عمرو وبعدين بقى انا مش عايزه افتكر الايام دى
المهم بعد مرور سنه
اتخطبت سحر لعمرو وقرروا يتجوزا وتسافر معاه بعد ماتتخرج وبعد ما محمود اتخرج خطب هدى وقرروا انهم يسافروا ويعيشوا هناك البلد علشان يزرعوا الارض اللى العيله كلها سابتها ومحدش بيزرعها لان محمود كان مهندس زراعى
وبعد مرور خمس سنوات
ايهاب ربنا فتح عليه وبقى عنه شركه وهو وقمر بنوا جامع ودار ايتام وبقى عندهم 3 اطفال
شهد وعبدالله ويوسف وعايشين فى سعاده وربنا كرمهم وكمان سحر مابتنساش تبعتلهم الجوابات من امريكا .
وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا بنتوته
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت أغسطس 18, 2007 9:43 pm

كدة يا هدهد اغيب يومين القصه تخلص من ورااايا

طووويب انا هعملها جزء تانى هههههه

بس كدة تخلى سحر تضيع عليها محاضرة محمد و حيد و متقعدش تستنى د امال شاور ساعتين و متجيش هههه

عالعموم يلا نبدا قصه جديدة بقى Very Happy
foffa
مشرفه
مشرفه
foffa

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالإثنين أغسطس 20, 2007 12:30 am

انتوا خلصتوا الحكاية
بس حلوة واللة الحلقة الاخيرة نهاية سعيدة
ويلا بقى حد يبدا قصة علشان انا متحمسة
بس عايزين المرة الجاية حكاية نكد ونهاية مؤلمة
Hudhud
مشرفه
مشرفه
Hudhud

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالإثنين أغسطس 20, 2007 12:34 am

ياساتر يارب
طب انا مش هالعب معاكوا .
طب ايه رأيك نخليها اكشن ومطاردات وعصابات المافيا وكده
بس برضه نخليها نهايه سعيده .
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالإثنين أغسطس 20, 2007 5:19 am

فكرة جامممدة يا هدهد و الله و ننزلها بالصور ههههه

ياه و نعمل بطل و بيحب مصر و عمال يدافع عنها ضدد مافيا المخدرات و يبقى بطل و قدوة لكل الشباب

(و بلاش نكد يا فوفه احنا ناقصييين Sad مع انى بموت فى الافلام النكد دى و بعد اعييييييط)

المهم

يلا نبدا

بسم الله الرحمن الرحيم

المشهد الاول

مبنى المخابرات العامه المصريه

رئيس المخابرات قاعد مع مساعده و راح ضغط على زرار عنده و قال للسكرتير

اتصل ب عمر صلاح الدين و حسام عبد العزيز و ملك مصطفى و نادين ابراهيم

قللهم فى اجتماع عاجل كمان نص ساعه ان شاء الله

السكرتير : علم و ينفذ يا فندم

و ..........

(ال4 دول فريق دايما يشتغلوا و يخططوا مع بعض و القائد بتاعهم هو عمر و مسميينهم فريق المستحيل
و عمر و حسام هما بتوع الضرب و الجرى و الحاجات دى اما البنات فهما بيراقبوا العمليه و يتجسسوا و كمان عندهم خخبرة فى التزييف (بيعلولهم يعنى بسبورات باسامى مختلفه مزورة و كدة) و ليهم خبرة فى البصمات و اى حاجة ذى كدة و الفريق كله بيخطط مع بعض ))

حد يكمل بقى اول ما دخل قاللهم ايه

سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مهاجر مجرووح
تجارى فعال
تجارى فعال
مهاجر مجرووح

ذكر عدد الرسائل : 1001
مكان السكن : مصر
الوظيفة : وزير المالية

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء أغسطس 21, 2007 8:45 pm

cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers bom
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله نهايه حلوة اوي
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالإثنين أغسطس 27, 2007 2:57 am

محدش كمل ليه

طب نغيرها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
foffa
مشرفه
مشرفه
foffa

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء أغسطس 28, 2007 4:20 pm

اة ياريت نغيرها
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 12:51 pm

اه صعبه
هى المسلسلات العربى لايقه اوى علينا ههههه
لكن رجل المستحيل اللى كنت هعمله فوق دة عايز ننده لنبيل فاروق هههه

طب هبدا حاجة جديدة

كان يا ما كان فى سالف ال...و الاوان و ما يحلى الكلام الا بذكر النبى عليه الصلاة و السلام

عليه الصلاة و السلام

(معلش مش فاكرة هى كانت ايه الكلمه اللى مكان النقط باين العصر او الدهر حاجة كدة )

كان فى بنوته حلوة و امورة اسمها نور

صحيت تصلى الفجر و صحت اخواتها و باباها و مامتها
و بعد الصلاة قعدوا مع بعض يتكلموا شويه و بعدين قامت جهزتلهم الفطار و فطروا مع بعض و راح كل واحد يلبس عشان يروح شغله او كليته او مدرسته

و سلمت نور على باباها و مامتها و نزلت تروح الكليه و ........

يلا حد يكمل

سلاااااااااام علييييييييكم و رحمة الله و بركاته
mary mor
مشرفه
مشرفه
mary mor

انثى عدد الرسائل : 1340
مكان السكن : ****

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 1:46 pm

وكان ده اليوم الاول لنور فى الكليه ومكنتش تعرف حد هناك وكانت رايحه وحاسه بفرحه شديده وهى نازله باباها قالها يا نور انهارده انتى داخله مرحله جديده وهتابلى ناس جديده عليكى اهم حاجه اختارى اصحابك بعنايه وحولى تكونى على طبيعتك وربنايوفقك يا بنتى وراح حضنها
ونزلت عشان تروح الجامعه00000000000
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 1:58 pm

و كالعادة كانت نور فى كلية تجارة
راحت الصبح قابلت ريهام صاحبتها اللى كانت معاها فى ثانوى و راحوا مع بعض الكليه
بس كانوا طبعا كل واحده فى مجموعه مختلفه
فودعوا بعض عند المدرجات و كل واحده راحت على مدرجها

و دخلت نور المدرج و كانت اول مرة تشوفه
و كانت منبهرة اوى بس اتخضت لانها لقت ناس كتييييير

و طلعت لاول بنش و سالت اللى فيه فى ماكن فاضى ؟؟

و كفايه كدة حد يكمل بقى عشان انا هحكى مذكراتى كدة Very Happy

سلاااااااااااام عليييييييكم رحمة الله و بركاته
foffa
مشرفه
مشرفه
foffa

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 3:17 pm

هى اية حكاية كلية التجارة معاكوا
ماعلينا
المهم لما سالت نور على المكان الفاضى فى بنت ردت عليها وقالتلها ايوة تعالى اقعدى قعدت نور ودخل الدكتور وعرفهم بنفسة وادالهم نبذة عن المنهج وبعد المحاضرة فضلت البنت اللى جنب نور تتعرف عليها وتتكلم معاها لحد مادخل الدكتور التانى وخلصت المحاضرات النهاردة بعد كدة نور قالت للبنت فرصة سعيدة قالتلها اية انتى هاتروحى بدرى كدة استنى اقعدى معانا شوية انا برضة لسة اول يوم ليا فى الجامعة بس اتعرفت على شوية ناس كدة وانا جيا اجيب الجدول اهم اللى قاعدين جنبنا دول تعالى بقى نخرج نقعد معاهم شوية دول هايقعدوا فى الجنينة , البنت دى كان اسمها دينا , خرجت نور مع دينا ومعاهم شوية البنات اصحاب دينا وطبعا بعد ماعرفتها عليهم وهما نهلة ووسام وهدير
نور قالتلهم عن اذنكوا انا هاروح اتصل بماما اقولها انى هاتاخر دينا قالتلها مش مهم احنا اصلا مش هانتاخر كتير وبعدين اكنك لسة فى المحاضرات المهم قعدوا يتعرفوا على بعض اكتر
وهما قاعدين كان فى شوية اولاد بيلعبوا كورة بعلبة كنز وكانوا قاعدين يبصوا على نور والبنات وفجاءة علبة الكنز جت فى رجل نور جم الولاد علشان يتاسفولها ودى طبعا حجة علشان يتعرفوا عليهم وفعلا اتاسفولها وقالولها بس دى فرصة كويسة علشان نتعرف عليكوا انتوا فى مجموعة اية اتكسفت نور ومارديتش لكن هدير قالتلة فى مجموعة ج وانتوا قالها سبحان اللة على الصدف احنا كمان فى مجموعة ج وفضلت نور متضايقة ومش بتتكلم خالص وبعدين 000000
اما فى البيت بقى مامتها مدام كريمة قلقانة اوى عليها علشان اتاخرت وفضلت تزعق لاخوها زياد اللى قاعد على الكومبيوتر والهيتفون فى دماغة ومالوش دعوة بالدنيا اللى حوالة ( وزياد فى اداب عين شمس سنة تالتة وماراحش الجامعة اول يوم علشان خارج مع اصحابة ) وقعدت تقولة قولتلك تدى الموبايل لاختك اول يوم علشان نتطمن عليها لحد ما اجيبلها واحد اديها اتاخرت والمفروض تخلص محاضرات الساعة 12 والساعة بقت 4 وهى لسة ماجاتش وهى اصلا لسة ماتعرفش حد هناك غير ريهام وانا سامعاها من بدرى فى البيت اطلع خبط عليهم اسالها على نور
طلع زياد وسال ريهام على نور قالتلة هى اصلا هاتخلص محاضرات قبلى وانا لما خرجت ومالاقيتهاش افتكرتها مشيت وساببيتنى 00 هى معقول لسة ماجاتش ؟
وبعدين 0000
ها حد يكمل بقى
مصطفى
نقيب تجارى
نقيب تجارى
مصطفى

ذكر عدد الرسائل : 5707
مكان السكن : مصر
الوظيفة : طالب في كلية دار العلوم
الهواية : كرة القدم

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت نوفمبر 24, 2007 12:17 am

يظهر محدش هيكمل
.ندى.
نقيب تجارى
نقيب تجارى
.ندى.

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالسبت نوفمبر 24, 2007 1:55 am

يااااااااه الموضوع دة قديم اوى

بس كان لذيذ كنت بموت من الضحك و انا بقرا اللى كننا بنالفه

طب ما تيجوا نعمل قصه جديدة

يلا انا هبدا

كان يا مكان كان فى واحد ماشى ................ يلا اى حد يكمل باى حاجة

سلاااام عليييكم و رحمة الله و بركاته
SMILE
زعيم تجارى
زعيم تجارى
SMILE

مكان السكن : فى الحياة

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 06, 2007 9:59 am

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

شاف بنت صغيرة فى الشارع بتعيط ..........
ورد
تجارى بيشد حيله
تجارى بيشد حيله
ورد

انثى عدد الرسائل : 267
الوظيفة : طالبة فى 3\ج

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 06, 2007 10:02 am

قرب و سالها
مالك يا حبيبتى ؟؟
استمرت فى العياط و مردتش
فضل يقولها طب فين ماما .فين بابا ... برضه مردتش و قاعده تعيط
SMILE
زعيم تجارى
زعيم تجارى
SMILE

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 06, 2007 10:05 am

خرج منديل من جيبه ومسحلها دموعها
وسألها انتى ساكنة فين ؟
واهلك فين ؟
ورد
تجارى بيشد حيله
تجارى بيشد حيله
ورد

انثى عدد الرسائل : 267
الوظيفة : طالبة فى 3\ج

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 06, 2007 10:08 am

طلعت البنت لسه مش بتعرف تتكلم ..اقعدت تقوله ماماماماما
فهم انها عايزة مامتها
راح شالها و اعد يبص حواليه و يسال الناس و مش عارف خالص يلاقى مامتها

و بعد ما دور كتير ..راح القسم يبلغى انه لقاها ..فوجىء انهم بيقوللوله ...........
SMILE
زعيم تجارى
زعيم تجارى
SMILE

مُساهمةموضوع: رد: كان يا مكان   كان يا مكان - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 06, 2007 10:17 am

البنت دى جبتها منين ؟
لقيتها لوحدها فى الشارع و كانت ب ......

هى بنتك ومش عايز تعترف بيها ولا ايه ؟
ابدا والله العظيم بنتى ازاى؟؟؟؟؟؟!!!!!!
انا اصلا مش متجوز دى .......

طيب واحنا نضمن منين ؟
مش ممكن تكون بنتك وانت ومش عايزها ؟
هتلنا اثبات انها مش بنتك ؟
ايه ا......

احنا منقدرش نستلمها منك
دى مسؤليتك لغاية ما تثبت العكس

كان يا مكان
صفحة 2 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» حكم من كل مكان ومن لسان العضماء
» حد يعرف مكان education global للغات ؟؟
» مرة حسيت انك فى موقف حصلتك قبل كده؟او مكان متكرر او حتى شخص
» اختار مكان تودي فيه العضو اللى قبلك